UNO

Bildet mitt
Ombord i Uno finner du Kristin 7 år, Sverre 9 år, Harald 10 år og Johanne 13 år samt kaptein Mons og hans frue Turi

mandag 7. februar 2011

Da har vi seilt tilbake til Gibraltar

Absolutt å anbefale - å ta egen båt over stredet - i stedenfor å ta hurtigferge! Vi hadde en nydelig tur over i går, og hadde den varmeste dagen på sjøen hittil! Herlig! Vi la oss på marinaen i Spania , etter anbefaling fra en bosatt danske i Ceuta! Det er vi glade for! Marinaen er splitter ny med de flotteste fasciliteter vi har hatt til nå.

Gibraltar har vært under britene siden 1704! De vil alltid være engelske, i følge taxisjåføren vår ! Det bor 30.000 mennesker i Gibraltar. Mange ulike kulturer og religioner ; muslimer, jøder, kristne, Jehovas vitner blant annet. Det er svært lite kriminalitet , da alle passer på hverandre i dette lille samfunnet (også fortalt av taxisjåføren Joe, engelsk født i Gibraltar - vokst opp i London - kommet tilbake for å tilbringe pensjonist tilværelsen i varmere klima)

2 kommentarer:

  1. Kjenner en som eier en sportsbar i Ocean Village og en annen som eier både en elektrisk duppeditter butikk i Main Street samt en Tandoori Restaurant. Mitt søskenbarn Jimmy (har ikke mye kontakt med han) driver med litt seilling slik at hvis dere har behov for utstyr kan han sikkert gi noen tips.
    Dere har lagt til i La Linea de la Concepcion, Gib's altfor ofte neglisjert nabø som har fått en dårlig deal under både Franco og i nyere tid. Politikk er noe ordentlig d#*tt...
    Jeg husker ikke navnet men det er en lokal produsent av is i La Linea som jeg syns overgår alt annet jeg har prøvd i Spania - synd jeg husker ikke navnet...
    Chris

    SvarSlett
  2. Takk for info Chris. BÅrd ble interessert i isprodusenten...??

    SvarSlett